Zapytanie ofertowe dotyczące przeprowadzenia ewaluacji zewnętrznej w ramach projektu „Od grosika do złotówki”

Warszawa, dn. 13 lutego 2014 r.

FUNDACJA MŁODZIEŻOWEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI,
ul. Kielecka 1/1, 02-504 Warszawa
- realizująca projekt „Od grosika do złotówki”
zaprasza do składania ofert
na przeprowadzenie ewaluacji zewnętrznej


I. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu konkursu

Przedmiotem oferty konkursowej jest przeprowadzenie ewaluacji zewnętrznej w ramach projektu „Od grosika do złotówki”.

Niniejsza ewaluacja zewnętrzna zrealizowana zostanie zgodnie z poniższymi wytycznymi:

Cele badania ewaluacyjnego
- ocena adekwatności programu (rozumiana jako ocena satysfakcji uczestników programu oraz przydatności materiałów i działań realizowanych w jego ramach);
- ocena skuteczności realizowanych działań (w zakresie poziomu osiągania założonych celów);
- ocena potencjalnej trwałości uzyskanych efektów.

Kryteria ewaluacyjne: trafność, skuteczność, efektywność, trwałość.

Przebieg i zakres badania: Ewaluacja zostanie przeprowadzona do 15 listopada 2014 na reprezentatywnej próbie uczestników programu (dobranej z grupy 14000 uczniów II (rok szkolny 2013/2014) i III klas szkół podstawowych (rok szkolny 2014/2015), 700 nauczycieli i 21000 rodziców/opiekunów). Przeprowadzone w jej ramach badania posłużą do oceny trafności programu oraz jego skuteczności z punktu widzenia poziomu realizacji założonych celów, w ramach których założono przede wszystkim:
1. Wzrost wiedzy uczniów na temat:
bezpiecznego zachowania się wobec zagrożeń i sytuacji nadzwyczajnych
na temat bezpiecznego przechowywania pieniędzy,
na temat sposobów zarabiania pieniędzy na drobne wydatki,
2. Wzrost umiejętności uczniów w zakresie:
poprawnego definiowania podstawowych pojęć ekonomicznych: moneta, banknot, nominał, awers i rewers, dług,
racjonalnego gospodarowania pieniędzmi (planowania części swoich wydatków, bardziej systematycznego oszczędzania różnych zasobów np. wody, prądu lub części kieszonkowego),
3. Zapoznanie rodziców/opiekunów ze sposobami kształtowania u dzieci umiejętności związanych z bezpieczeństwem i gospodarowaniem finansami.
Ewaluacja obejmie zatem ocenę zawartości merytorycznej produktu z punktu widzenia jej adekwatności i skuteczności, ocenę satysfakcji uczestników programu (uczniów, nauczycieli, rodziców), oraz ocenę potencjalnej trwałości uzyskanych efektów.

II. Metodologia badania: Oferenci powinni zaprezentować spójną koncepcję metodologii badania uwzględniającą wskazane kryteria ewaluacji i gwarantującą osiągnięcie założonych celów. Koncepcja powinna zawierać szczegółowy opis problematyki badawczej, doboru prób do badań, uzasadnienie wyboru konkretnych metod i technik badawczych oraz opis planowanych prac badawczych. (Zleceniodawca zastrzega sobie konsultację każdego narzędzia najpóźniej na tydzień przed rozpoczęciem badania oraz możliwość wglądu do materiałów badawczych (wypełnionych kwestionariuszy, nagranych wywiadów i innych materiałów).

III. Sposób prezentacji wyników przeprowadzonej ewaluacji
Oferent będzie zobowiązany do przedstawienia:
- raportu, w którym powinny się znaleźć informacje dotyczące przebiegu badania, jego szczegółowej problematyki i metodologii, wyniki badań, ich analiza i interpretacja, a także ogólne wnioski i rekomendacje dla Zleceniodawcy;
- prezentacji multimedialnej zawierającej najważniejsze wnioski z przeprowadzonej ewaluacji.

Koszt realizacji zamówienia nie może przekroczyć kwoty 30000 zł brutto (słownie: trzydzieści tysięcy złotych).

IV. Kryteria oceny ofert konkursowych:
1. doświadczenie w prowadzeniu badań ewaluacyjnych dotyczących problematyki edukacyjnej (ze szczególnym uwzględnieniem badań prowadzonych na nauczycielach i uczniach, zwłaszcza uczęszczających do szkół podstawowych) - 30% oceny,
2. wstępna koncepcja badań - 30% oceny,
3. cena - 40% oceny.

Ocena ofert zostanie dokonana poprzez przyznanie poszczególnym ofertom punktów w przyjętych kryteriach oceny, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.

V. Warunki składania ofert, inne postanowienia.

Szczegółowych informacji dot. składania ofert udziela
Dyrektor ds. programowych Marianna Miszczak: maryla.miszczak@junior.org.pl,
tel. kom. 502-771-445 w godzinach 09:00 – 16:00.

Termin składania ofert upływa w dniu 26 lutego 2014 r. do godziny 12.00 (w południe).
Oferty, które wpłyną po wskazanym terminie nie zostaną rozpatrzone.

Oferty należy złożyć w wybranej formie: elektronicznej bądź pisemnej.

Ofertę w formie elektronicznej należy złożyć na adres:
maryla.miszczak@junior.org.pl

Ofertę w formie pisemnej należy złożyć na adres:
FUNDACJA MŁODZIEŻOWEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
ul. Kielecka 1/1, 02-504 Warszawa

Zastrzega się prawo rezygnacji z oferty bez podania przyczyny i bez jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.

Wybór najkorzystniejszej oferty zostanie dokonany w dniu 27 lutego 2014 r.
Oficjalna informacja dotyczące wyników konkursu zostanie umieszczona na stronie internetowej Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości (http://www.junior.org.pl/pl/przetargi). 

powrót
Partnerzy
Dzień przedsiębiorczości
Zainwestuj 1%